תכנית STEP UP

מובילים עתיד בלימוד האנגלית

אודות התכנית

התכנית שתהפוך את חווית דיבור האנגלית של התלמידות לזורמת, בטוחה ומהנה.
תכנית לעידוד לימודי אנגלית מדוברת בבתי ספר.

אנו רוצים להעניק לבנות את היכולת לדבר אנגלית ולזרום בהבנת ודיבור השפה. יכולת אשר תעניק להן תחושת ביטחון והצלחה יחד עם מוטיבציה גבוהה ללימוד האנגלית. 

להצטרפות לתכנית:  R.stepup@gmail.com

הצורך בתכנית

חוסר תקשורת בינלאומית

האנגלית הינה השפה הבינלאומית הנפוצה ביותר

חוסר דיבור שוטף

אנגלית בשפה דלה או חסרה

חוסר בטחון

תחושת חוסר בטחון בשוק העבודה בעקבות החסר בידיעת השפה

מטרות התכנית

תקשורת בינלאומית

להעניק לבנות את היכולת לדבר אנגלית ולזרום בהבנת ודיבור השפה.

תחושת בטחון והצלחה

יכולת הדיבור וההבנה אשר תעניק להן תחושת ביטחון והצלחה

מוטיבציה

יכולת הדיבור וההבנה תעניק להן תחושת ביטחון והצלחה

סל הכלים שלנו

תחילת התכנית
התכנית מתחילה מכיתה ד'
שלבים
בתכנית 6 שלבים ספירליים.
פעילות חווייתית
כל שלב כולל חוברת למידה מרהיבה ופעילויות חווייתיות נלוות.
אנגלית מדוברת
דגש רב על ניהול שיחות אמיתיות בין התלמידות והמורות -
קו לימוד
מופעל קו לימוד אינטראקטיבי ללמידה ותרגול עצמאי
פרטי הלימוד
הלמידה מתקיימת בבית הספר, שעה שבועית, באמצעות מורת האנגלית.
הכשרה פדגוגית
המורות עוברות הכשרה פדגוגית ללימוד השיטה
הכשרת המורות
המורות מקבלות ליווי, הדרכה ואימון בשטח בזמן הפעילות

תוצאות

אפקטיביות התכנית נמדדת באמצעות בחינות בעל פה לתלמידות. כל תלמידה נבחנת בתחילת ובסיום כל סטפ באופן פרטני ע"י צוות התכנית.

בנוסף נבחנת השפעת ההצלחה של התלמידות בתכנית על הצלחתן במקצוע האנגלית בכלל.

תוצאות תשפ"ג – ממוצע ציונים 91

Step up במספרים

בתי ספר
0
תלמידות משתתפות
0
מפגשי הכנה למורות
0

תמונות מהשטח

סיפורי הצלחה

רשמים מפגש הדרכה של מורות בתכנית אנגלית

רשמים מפגש הדרכה של מורות בתכנית אנגלית STEP UP: משתפת בחוויות של המורות אחרי שהעבירו כ-3 עד 4 שיעורים מהתכנית. עשינו סבב שכל מורה שיתפה מה עד כה ריגש אותה ואלו דבריהן (9 מורות ב10 בתי ספר):
- "הסיפוק שלי זה לראות שגם התלמידות החלשות מצליחות בשיעור הזה להיות חלק"
- "שולבו בכיתה שלי 7 בנות מפונות שלא משתתפות באנגלית בכלל כי הן ברמה טובה יותר אך משתתפות בשיעור הסטפ אפ – לא מוותרות ונהנות"
- "הברק של הבנות החלשות בשיעור עושה לי טוב"
- "הבנות החלשות יותר בתמונה. יש לי תלמידה שבחיים לא מצביעה ופעם ראשונה כשהצגתי את משחק הספינר בשיעור היא השתתפה והצליחה"
- "חששתי שתהיה לי הרבה עבודת הכנה, אבל אחרי הפעם הראשונה זה פשוט רץ חלק"
- "ההורים נהנים מאוד מהתכנית"
- "הרגשתי שהתפתחתי באופן אישי ואני שמה גם בשיעור אנגלית דגש על דיבור ולא רק על הדקדוק"
- "זה תורם לי לשיעורי האנגלית הרגילים, אני מצליחה לגייס יותר את הבנות השיעור של סטפ אפ"
- יש שלי תלמידה שפוחדת משיעורי אנגלית ולא נכנסה לשיעורים מתחילת השנה. גייסנו אותה לשיעור של סטפ אפ ומאז היא חזרה להיכנס גם לשיעורי אנגלית"
- "ההורים עשו וטו על התכנית כי דרשו מהם השתתפות כספית. הם התאחדו נגד התכנית. עשינו התחלה יוקרתית עם חומרים שלקחו הביתה ושיעור שהבנות יצאו ממנו באורות וכל הבנות חזרו יום אחרי עם חתימה ותשלום מההורים. היום ההורים מעריצים ואומרים שהתכנית שווה כל שקל"
- "התכנית מרימה את בית הספר. יש אווירה נחותה בבית הספר כי הרמה מאוד נמוכה וזה ממש תרם והרים"
- "אחת התלמידות שלא דיברה בכלל בשיעורים, בסיור של משרד החינוך בשיעור היא הצביעה וביקשה לבוא להציג לפני כולם. נלחצתי שיהיה לא נעים כי ידעתי שהיא לא מדברת אבל היא דיברה מדהים ועשתה כבוד."
- "הארון עם החומרים והמדריך למורה וההסרטות בדיסקאוןקי וההדרכה השבועית הטלפונית כל כך מונגש ונעים. "

לקרוא עוד סגירה

המורה, מורה לאנגלית בכיתות הגבוהות.

המורה ר.מאורות מרים, מורה לאנגלית בכיתות הגבוהות.
ר. מורה צעירה רווקה שלפני שנתיים כשבחרנו את המורות אמרה המנהלת שהיא בכיוון לפטר אותה מאחר והיא מורה קשוחה ולא גמישה, הבנות לא אוהבות אותה.
ר. הביעה חשש גדול מלהשתתף בתוכנית אך בסופו של דבר הצטרפה. ר. עברה שנה שעברה תהליך איטי של שינוי בדרכי ההוראה ולימדה בקבוצות בכיתה עם מורה נוספת בכיתה ד'.
השנה, היא מלמדת בליווי התוכנית שתי כיתות, ד, ה בלמידה דיפרנציאלית ללא קבוצות וללא מורה נוספת.
ר. מספרת על מהפך בכל הגישה שלה להוראה, לפני התוכנית הגישה שלה הייתה כיתתית, רואים את כל הכיתה ביחד מלמדים אותה ביחד ומתייחסים אליה כמקשה אחת. היום כל ילדה היא יחידה עצמאית, היא רואה אותה ואת המקום שבו היא נמצאת ומשם היא נותנת לה מענה אישי המאפשר לה להתקדם. ר. שמה לב לפרטים כך שהדברים יותר בהירים ומחודדים לה . היא משתדלת לשוחח שיחות אישיות עם הבנות.
בשיעורים היום למרות הקושי שקיים בכיתות בגלל פערי רמות קיצוניים היא נותנת מענה דיפרנציאלית ומלמדת כל בת או קבוצה קטנה ברמה שלה.
המנהלת מעידה על ריכוך בגישתה ועל אפשרות שלה לדבר עם ר. גם על דברים שצריכים שינוי.

לקרוא עוד סגירה