תכנית מעברים

מובילים עתיד תורני

אודות התכנית

תכנית מעברים עוסקת בהצלחתם הרוחנית של מתבגרים, ומסייעת לצמצום אחוזי הנשירה ממסגרות תורניות. התכנית מתמקדת בנקודה הקריטית ביותר בחייו של נער המתבגר – שלב המעבר בין כיתה ח' לישיבה קטנה.

התכנית פועל לרכך את המעבר בהכנה מוקדמת, ובהתאמה מקסימלית של מסגרת הלימודים לכל תלמיד, ומלווה את התלמידים בתקופת ההסתגלות קדימה במטרה לסייע להם להשתלב היטב במסגרת הישיבה ולעלות על המסלול לצמיחה תורנית ואישית.

להצטרפות לתכנית: ss0548466898@gmail.com

הצורך בתכנית

פער מובנה בין מסגרות היסודי לעולם הישיבות

אחוזי נשירה גבוהים בפריפריה החרדית

חוסר בהתאמה מוקמת של המוסד לתלמיד

מטרות התכנית

הכוונה למציאת מסגרת מתאימה

צוות מיוחד של אנשי מקצוע, בשיתוף עם המחנכים וההורי, מסייע במציאת הישיבה המתאימה ביותר לכל תלמיד על בסיס הכרות מעמיקה של המסגרות השונות וההבדלים ביניהם.

הכנה מוקדמת לקראת המעבר לישיבה

בסדנאות מיוחדות לתמידי כיתות ח', מכשירים אותם לאתגרים הלימודיים והחברתיים בישיבה, סגנון הלימוד וסדר היום השונה ומעניקים להם מקפצה נוחה לקראת המעבר

שימור וליווי למניעת נשירה

צוות מעברים מעניק הדרכה ותמיכה ומעקב שוטף המבטיח את ההתקדמות הלימודית ומעניק לתלמידים מענה מנוסה וחם להתמודדות בריאה עם כל האתגרים של גיל ההתבגרות

שלבי התכנית שלנו:

סדנאות הכנה לישיבה
ייעוץ אישי להתאמת מסגרת לתלמיד
מענה ומידע על מגוון מוסדות הלימוד ברחבי הארץ
מענה רגשי ורוחני בזמני משבר
ליווי ומעקב ושמירת קשר בתקופת ההסתגלות
סיוע במעבר ישיבה בעת הצורך

תוצאות

בשנת הלימודים תשפ"ג 84% מהתלמידים שיפרו את ההישגים הלימודיים שלהם באופן ניכר.

כ35% מהתלמידים שהוגדרו כמוחלשים בכיתה, דיווחו על עלייה משמעותית במוטיבציה ללמידה.

מעברים במספרים

שעות הדרכה וליווי בבתי ספר (אישי וקבוצתי)
0
תלמידים/ות משתתפים בתכנית מידי שנה
0
בתי ספר משתפים בתכנית
0

תמונות מהשטח

סיפורי הצלחה

ליווי בחור שעובר תקופה מאוד קשה בישיבה

מספר נהוראי לוי, תכנית מעברים:

לפני כמה חודשים פנה אליי אבא של תלמיד שאני מלווה את הבן הקטן שלהם. האבא מבקש עזרה דחופה עם הבן הגדול שעובר תקופה מאוד מאוד קשה בישיבה. בהתחלה חשבתי שלמרות שהוא לא תלמיד שלי בתכנית, זה לא כ"כ מסובך לעזור להם. אבל אחרי ביקור בישיבה הבנתי שהבחור שבור לרסיסים... רה”י צעק עליו וסטר לו בפני כל הישיבה ועוד הוסיף משפטים ששברו אותו לגמרי...

(אגב ההורים בעלי תשובה שלא יודעים מה זה ישיבה והם פשוט נשברו לגמרי מכל הסיפור, זה הבן הבכור שלהם ומבחינתם זה שבר של כל תפיסת העולם שלהם).
באחד השיחות, האבא אומר לי "סליחה שאני משגע אותך, אני לא ישן בלילות, אני לא מאמין שזה קורה לי".
מכאן יצאתי לדרך, הבנתי שלדבר עם הישיבה זה לא ילך, אנשים שלא מוכנים לשנות גישה ולהודות בטעות לא ראויים להחזיק נשמות טהורות. לא נותרה לי ברירה אלא להעביר אותו ישיבה.
התחלתי בסבב ישיבות, ביקורים וטלפונים. בקיצור, כולם אמרו לי אנחנו לא מקבלים באמצע שנה (הישיבות הטובות, מדובר בבחור מצוין).
בהחלטה של רגע החלטתי שאני לוקח אותו בהפתעה למשגיח של הישיבה שאני רוצה שהוא ילך, הרמתי טלפון למשגיח ושאלתי היכן הוא נמצא. זה היה בן הזמנים והוא אמר לי שהוא בבית הכנסת. הגעתי עם הבחור, המשגיח הסתכל עליי במבט שאין על מה לדבר, אמרתי לו בבקשה רק תבחן אותו בשביל התחושה הטובה של הבחור.

מכאן עברנו דרך ארוכה של יותר מחודש שהישיבה לא הייתה מוכנה לקבל את הבחור. אחרי הרבה שיחות ולחץ מצידי מתקשר אלי רה”י ואומר לי: הבחור התקבל!
ממש עכשיו זמן קיץ האחרון הבחור התחיל את הישיבה החדשה והוא מתעלה בצורה מיוחדת. האבא מתקשר אלי על כל מבחן שהוא מביא... וגם בשיחה עם צוות הישיבה נאמר לי הבחור פשוט מאה אחוז מצוין ממש.
המסקנה שלי : קצת חמימות של צוות בישיבה מרים בחור לרמות גבוהות!

(אגב שבוע שעבר פנה אליי חבר של אותו בחור שאני יסדר לו ישיבה מאותו ישיבה שפולטת בחורים שגם סולק ועד היום הוא ברחוב).

לקרוא עוד סגירה

בחור מעוניין לעזוב לגמרי את הישיבה

מספר רוני לוינשטיין ממעברים:

לפני כחודש וקצת פנתה אלי אמא בייאוש מוחלט על הבן שלה (בוגר מעברים) שלומד בישיבה גדולה,
שהבחור לא מוצא שום טעם בלימוד ומעוניין לעזוב לגמרי את הישיבה ולהתחיל לעבוד.
מייד התקשרתי למשגיח שם ואמר לי ש"הוא לא רואה שום בעיה עם הבחור, הוא לומד בסך הכל, אמנם קם מאוחר אבל לא משהו שמצריך טיפול".
מייד קבעתי פגישה עם הבחור בגני יהושע בבני ברק, הבחור פתח את ליבו שהוא כבר לא כל כך מאמין בהשם וכל מה שממשיך בישיבה זה רק בגלל כבוד להורים. הוא הוסיף שמישהו שלח אותו לארגון "הלל" והוא חושב בתמימות שהם באמת יעזרו לו בכל מיני דברים...
הזדעזעתי ולאחר שיחה של שעה קלטתי שהבחור פשוט לא ממצה את עצמו בדברים שהוא אוהב ולכן הוא מחפש את עצמו במקומות אחרים.

כהמשך שמנו דגש על 3 דברים שהוא הכי אוהב:
א. לעזור לאחרים (ללא תמורה כספית כלל)
ב. ללמוד עזרה ראשונה
ג. ללמוד הדרכת טיולים

יש לציין שהכל מתואם מול המשגיח בישיבה

כצעד ראשוני מייד התקשרתי לאחראי חלוקת אוכל בשערי צדק אשר קיבל אותו בשמחה לחלוקה.
וכן סידרתי לו לאחר כשבועיים שיתחיל ללמוד עזרה ראשונה ומברר לו כעת לגבי הדרכת דרך.

לאחר כשבוע הבחור פנה אלי שמזל שפגש אותי, שסוף סוף מישהו מבין לליבו... ושהוא מתחיל להנות ואפילו ללמוד קצת.
האמא גם כן התקשרה אליי ואמרה ש"לא יודעת מה עשית לו, הוא חזר מולהב מאד מהשיחה איתך".

לקרוא עוד סגירה

עזרה לבחור בתקופה מאתגרת

כפי שכולנו יודעים תקופה של אחרי פסח היא תקופה מאתגרת לראות שהבחורים לזרו למסגרות ולראות שתלמידי המכינה מסודרים בקרוב בישיבות קטנות
כעת כשאני מסיים את היום באחד מהישיבות אחרי שנפגשתי עם הרבה בחורים ממעברים
נגש אלי בחור ומבקש שאחכה לו 2 דקות הוא רוצה להראות לי משהו
הבחור חוזר ומראה לי ספר חידושי תורה שהבחור כתב כל יום את השיעורי מפרשים מהר"מ שלו [מהרב] הספר כמעט מלא
והוא אומר לי אתה זוכר שנה שעברה לא היה לי חשק ללמוד והבאת לי מתנה ספר חידושי תורה ריק ואמרת לי אני ישמח לראות את זה מלא עם חידושי תורה
אז הנה הספר כמעט מלא

פשוט התרגשתי כל כך זוהי סוכריה מדהימה
אמרתי לו כשתסיים תגיד לי ואני קונה לך עוד ספר

ההרגשה שלי זה הלם
אני לא האמנתי שעד כדי כך מתנה כזו תרים אותו
והנה התוצאות
בחור השקיע כבר קרוב לשנה ללמוד ולרשום חידושי תורה
והכול הגיע מקבלת מילה טובה ותשואה קטנה

בעזרת ה בקרוב יקבל ספר חדש

לקרוא עוד סגירה