לוגו תכנית ספר

תכנית ספ"ר

מובילים עתיד בחינוך

אודות התכנית

תכנית ספר – סביבה פדגוגית רגשית פועלת בתוך מסגרות בית הספר במטרה להעניק הזדמנות שווה לכל ילד להגיע להישגים הטובים ביותר. התכנית פועלת לייצר סביבה פדגוגית מכילה ומקדמת, מעניקה כלים מקצועיים למורים לקידום פדגוגי ומענה רגשי מותאם לכל תלמיד, יוצרת מסלולים אישיים לכל תלמיד ומכשירה את הצוות הניהולי לקדם ולהוביל מהלכים המבטיחים עתיד מצליח לכל תלמיד.

להצטרפות לספ"ר בנים: ss0548466898@gmail.com

להצטרפות לספ"ר בנות: Channisp@gmail.com

כמה נשים באולם במעגל בכנס מטעם שלבים

הצטרפות לספ"ר בנים

הצטרפות לספ"ר בנות

הצורך בתכנית:

פערים לימודיים בין התלמידים

חסמים רגשיים וחברתיים

חוסר בכלים מקצועיים לצוות החינוכי

חוסר תיאום בין גורמי החינוך

חסמי תקשורת בין מחנכים לתלמידים

מטרות התכנית:

שינוי הסביבה הלימודית

הקפת התלמיד בצוות מוכשר המעניק לו מעטפת להצלחה מקסימלית בלימודים והדבקת פערים

שינוי הסביבה הרגשית

יצירת מרחב מאפשר ומצמיח לכל תלמיד בשחרור החסמים הרגשיים והחברתיים

הכשרה ואימון

התכנית מכשירה ומאמנת את צוות ההוראה במודלים ופרקטיקות של שיטות הוראה חדשניות ויצירת קשר אישי משמעותי עם כל תלמיד

התוויה והכוונה

בנייה של תכנית עומק המוטמעת בבית הספר, בהתאמה לצרכים הספציפיים ובהעצמת הצוות החינוכי והניהולי

סל הכלים שלנו

הדרכה
הדרכת וליווי צוות ההוראה ע”י אנשי מקצוע
הכשרה
הכשרה והדרכה למנהל בית הספר
מיפוי צרכים
מיפוי צרכים בית ספרי ומתן משוב לתכנית העבודה
מענה רגשי
סל מענים רגשיים לתלמידים

תוצאות

בשנת הלימודים תשפ"ג 84% מהתלמידים שיפרו את ההישגים הלימודיים שלהם באופן ניכר.

כ35% מהתלמידים שהוגדרו כמוחלשים בכיתה, דיווחו על עלייה משמעותית במוטיבציה ללמידה.

פרטי קשר

תכניות חינוך בנים

תכניות חינוך בנות

ספ"ר במספרים

שעות הדרכה וליווי בבתי ספר (אישי וקבוצתי)
0
תלמידים/ות משתתפים בתכנית מידי שנה
0
בתי ספר משתפים בתכנית
0

תמונות מהשטח

סיפורי הצלחה

שיפור ההישגים ע"י יצירת מעורבות

מחנכת כתה ז' הייתה מאד מתוסכלת מהשגי התלמידות. שעות בדיקת מבחנים היו מתסכלות במיוחד.
מילא במבחנים שאני עורכת, אבל מה יהיה עם המבחן המסכם במושגים ביהדות.
המבחן במושגים ביהדות הוא מבחן ארצי מטעם הרשתות החרדיות. נבדק ע"י בודקות חיצוניות, והתוצאות לא נשארות בין כתלי ביה"ס. מיותר לומר שזה הטריד מאד את המחנכת.
את הדילמה היא העלתה בפני. השתמשנו במרכיב המעורבות והשגיות.
כהכנה למבחן הארצי, עורכת המורה בוחן בכל שבוע על המושגים שנלמדו באותו שבוע. בבוקר המבחן היא בקשה מכל תלמידה לחבר שאלה אחת לבוחן של אותו יום. התלמידה ענתה על השאלה שלה, במקום אחת השאלות שהמורה נתנה. לאחר מכן, כשסיימו לכתוב את הבוחן, לא אספה המורה את הבחנים לבדיקה, אלא בקשה מהתלמידות להחליף ביניהן את המבחנים, כשאחת בודקת לחברתה. כמובן שבזמן הבדיקה המורה שמעה מהבנות את התשובה הנכונה. (נוכחות קהל) בקשה מהתלמידות לשתף בשאלה שהן חברו (התקדמות לשיא). התלמידות היו מאד מאותגרות. התפתחו דיונים. ברמה שהן חיכו לבוחן הבא.
בשלב הבא, כל תלמידה הגישה שלוש שאלות עליהן היא חשבה בבית – זה אתגר את התלמידה ללמוד. המבחן הפעם היה בנוי רק משאלות הבנות. הן חיכו בקוצר רוח לשאלון של המבחן. וכל שאלה שהן זיהו, העיניים שלהן ברקו.
כמה מענג היה לראות אותן נבחנות במבחן הארצי. כעת נשאר לנו לראות את התוצאות. מבחינת למידה בכתה חל מהפך.

לקרוא עוד סגירה

המורה תהל מקריית שמונה

 ציטוט דבריה השבוע בשלחן עגול:
שנה שעברה עוד חשבתי שהתלמידות בכיתה שלי לא לומדות כי יש להן בעיה. הדבקתי להן את האחריות לזה שהן לא לומדות. במהלך הזמן ועם כל הלמידה שעשינו במסגרת תכנית ספר, עשיתי ממש שינוי בחשיבה שלי ונפל לי האסימון שאם בת בכיתה שלי לא לומדת זה בגלל שאני מלמדת בשפה שהיא לא מבינה, בצורה שהיא לא יכולה ללמוד בה. השינוי הזה גרם לי לעשות הרבה תזוזות בצורת ההוראה שלי ולצאת מאזור הנוחות שהייתי רגילה אליו ומהנקודה הזו חל שינוי דרסטי עם הבנות, התחלתי ללמד בקבוצות באנגלית וחשבון וראיתי הרבה הצלחה, וביתר המקצועות הלמידה יותר מכוונת ללמידה עצמאית עם עומק והבנה. אין לי כבר בעיות משמעת בכיתה כי הבנות עסוקות ופעילות ואם כן קורה בשיעור שיש לי בעיית משמעת וזה נדיר אז אני בודקת מה היה לא נכון אצלי בהוראה בשיעור הזה שיצר בעיית משמעת. למדתי לעשות רפלקציות עם הבנות ולהשתמש בכרטיסי תובנות שמדייקות את השונות ומדרבנות להצליח - כל זה בתהליך ממוקד עם ליווי של ליליאן. השתדרגתי מאוד ברפלקציות – שנה שעברה זה היה בעיקר מונולוג שלי עם עצמי, השנה אני מרגישה התקדמות משמעותית יש לי שיח משמעותי עם התלמידות.

לקרוא עוד סגירה

מספר המפקח של תלמוד תורה 'יחי ראובן':

מלמד שמשתתף השנה בתכנית ספ"ר, בשנה שעברה היה לו תלמיד בכיתה שהיה איתו כל הזמן בתקל, הוא היה מעיף את התלמיד בכל הזדמנות, נטפל אליו ולא מנסה לעזור. גם לכלל התלמידים לא היתה לו סבלנות והמפקח נאלץ כל הזמן להתערב בבעיות מול הורים והמלמד.

עם תחילת תכנית ספ"ר הם החליטו לשלוח את המלמד הזה לתכנית.
השנה יש לילד הנ"ל אח נוסף בכיתה של אותו מלמד, ושואלת אותו 'מה קרה למלמד השנה, איך זה שהוא לא התקשר אליי אפילו פעם אחת? אני יודעת בוודאות שהילד שלי לא כזה חלק... הבן שלי פשוט שמח להגיע לכיתה'.
המפקח מספר שבישיבת הנהלה שנערכה הם ישבו לחשוב מה באמת חולל את השינוי אצל המלמד, הם הגיעו למסקנה פה אחד שהתהליך שהוא עובד אצל מנחם רוט מצד אחד וההכשרה עם ד"ר אופי אחימאיר, הכניסה אותו למהלך חינוכי אחר והם רואים את זה בשינוי ההתנהגות שלו לאורך כל השנה.

לקרוא עוד סגירה

לא עוד פרויקט עם רעש וצלצולים

הי שמוליק
היום אופיר היה כאן בת"ת
סיפרתי לו על השינוי הנפלא שעשינו כאן השנה ברמה הלימודית בכלל הכיתות.
אמרתי לו שיש לו חלק אדיר בזה ואני רוצה גם לומר לך.

כשדיברו איתי על התוכנית שמחתי מאוד לשמוע על פרויקט שהוא נצרך מאוד.
לא עוד פרויקט עם רעש וצלצולים ונשמע טוב אלא פרויקט מעשי חשוב מאוד.

שלשה מורים מהת"ת שלנו נמצאים בתוכנית, אני כרכז פדגוגי ובדחיפה של המנהל הכנסתי את הרעיון בכלל הכיתות.
אם בעבר המורה היה בא להעביר שיעור, היום הוא בא להעביר חוויה, המדהים הוא, שגם המורים נהנים מיזה.
איך אני יודע שזה עובד?
אני שומע מהורים!!
וזה הראיה הכי גדולה שזה עובד!!

היה חשוב לי לשתף אותך בכך.....

יום טוב

לקרוא עוד סגירה